Een forum voor jong en oud met veel leuke onderwerpen!

IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Psycholoog of Maatschappelijk werker?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Mellody5
Kind

Aantal berichten : 402
Registratiedatum : 01-08-09
Leeftijd : 25

BerichtOnderwerp: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   vr aug 07, 2009 9:49 am

Ben je wel eens met een psycholoog of maatschappelijk werker in aanraking geweest?

en wat vind je van ze?

Laatst aangepast door Mellody5 op vr aug 07, 2009 9:49 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden van aanpassing : moet wat uitgebreider)
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
bufsel
Moderator

Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 26-07-09
Leeftijd : 29

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   za aug 08, 2009 9:41 am

Met een counselor op mijn school! net zo iets als een psycholoog alleen dan voor leerlingen van school enz...
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Yelena
Volwassen

Aantal berichten : 732
Leeftijd : 28

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   za aug 08, 2009 10:50 am

Maatschappelijk werkster op school in het middelbaar. Ik vertrouw haar nu nog steeds voor geen haar. Altijd vriendelijk lachen enzo, JAKKES!

Its the way his whispers seem to kiss my ear,
I'd collect the head of anyone,
Collect the head of those graced by his voice.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.freewebs.com/yelenadawncrow/
bufsel
Moderator

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   za aug 08, 2009 12:35 pm

waarom vertrouwde je haar niet?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Yelena
Volwassen

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   za aug 08, 2009 12:37 pm

Omdat ze zo vriendelijk lachte vooral. Ik had ook geen goed gevoel erbij enzo. Maar van nature moet ik niets hebben van psychologen en maatschappelijk werkers

Terug naar boven Go down
bufsel
Moderator

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   za aug 08, 2009 12:39 pm

Misschien dacht ze je zo op je gemak te stellen ofzo?
Dat je een hekel hebt aan psychologen en maatschappelijk werkers kan komen omdat ze je heel erg met jezelf confronteren..
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Yelena
Volwassen

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   za aug 08, 2009 12:45 pm

Daar heeft het neits mee te maken. Het is enkel dat ze zich niet met me mogen moeien. Mijn leven en ik los mijn problemen op, snap je? Ik ken mezelf al goed geneog zodat ik niet meer met mezelf geconfronteerd kan worden (behalve 's ochtends in de spiegel). En dat lachen deed ze altijd.
Nee, ik meot re gewoon niets van weten.

Terug naar boven Go down
Mellody5
Kind

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   za aug 08, 2009 12:51 pm

Ja, dat kan Smile
Dat is je eigen mening, want sommige mensen houden er niet van als anderen zich bemoeien met haar/zijn problemen..

ik heb vooral ervaring met maatschappelijk werkers, de ene had ik anderhalf jaar en die heeft me helemaal veranderd. Want ik wist niet meer wat ik met alles aanmoest en dat helpt wel.
de tweede heeft ook wel geholpen maar eigenlijk wist ik zelf al die adviezen al dus ben ik daar maar mee gestopt een jaartje geleden!

Heb er wel goeie ervaringen mee eigenlijk,
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
bufsel
Moderator

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   za aug 08, 2009 1:05 pm

Soms kan je je eigen problemen niet oplossen en kan de kijk van een ander daar erg bij helpen....

Ik vond mijn counselor ook wel goed ja... Hij liet me de andere kan van dingen verwerken zien en heeft me geleerd dat ik niet altijd perfect hoef te zijn dat ik mijn perfectionisme wat meer los kan laten...
al ben ik nog steeds een ernstige controle freak!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Mellody5
Kind

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   za aug 08, 2009 1:10 pm

Ja het helpt wel, als je er voor openstaat!
Dat is wel fijn, want perfectionisme lijkt me moeilijk.. heb je dan ook altijd dat je alles opgeruimd wilt hebben? Mijn stiefmoeder wil dat ook altijd graag hihi..
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
bufsel
Moderator

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   za aug 08, 2009 1:15 pm

Nee, ik maak overal een puinhoop van! Ik heb een soort van prestatie drang waarin alles perfect moet zijn. Ik mag niet falen van mezelf want dan vind ik mezelf dom/stom/niets waard en kan ik beter maar niet meer bestaan. Ik kan het allemaal niet goed relativeren dan! Al kan ik dat nu al wel beter. Ik heb wel alles wat belangrijk is geordend en schrijf alles op, maak overal lijstjes van enz. Mijn huis is iets wat echt helemaal van mezelf is en waar niemand wat van me verwacht dus daar is het een grote choas! (op het moment heb ik het trouwens wel aardig opgeruimd)

Kheb gewoon de laatste 4 jaar best veel mee gemaakt wat ik moeilijk kon verwerken, ging echt heel langzaam en ik reageerde heel sterk op sommige dingen, een soort van autistische trekjes en toen bleek ik dus HSP te zijn en dat heeft heel veel dingen verklaard... nu moet ik alleen daar nog mee leren om te gaan! Razz Dus voor dat soort dingen moest ik naar de counselor, een soort van met mezelf in de knoop alleen dan niet helemaal...
ghe ghe.. nja hij heeft me goed geholpen in ieder geval!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Mellody5
Kind

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   za aug 08, 2009 4:13 pm

Dat is wel fijn dan dat je weet wat het is, want anders denk je dat het alleen maar aan jezelf ligt maar dat is dan niet zo!

Goed dat je ermee geholpen bent (wordt) want wordt het allemaal iets beter.

Lijkt me wel echt vervelend maar je kunt er zelf niets aan doen..

Ik moet ook lijstjes maken maar dat is alleen maar omdat ik ALLES vergeet. Soms lijkt het net alsof ik dement ben.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
bufsel
Moderator

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   za aug 08, 2009 5:48 pm

ik ben van school af dus heb geen counselor meer (eigenlijk vanaf januari al niet meer) maar het gaat goed nou. Ook omdat mijn moeder nu ook weet wat het is enz en kan nou veel beter met haar praten en mijn ex stagebegeleider, wat nu een hele goede vriendin is, begrijpt mij ook. En hier voor heb ik me altijd onbegrepen gevoelt! mijn vriend doet moeite om mij te snappen maar het is een man... en die snappen gewoon niet alles XD
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Mellody5
Kind

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   za aug 08, 2009 5:52 pm

Hihi.. dat is wel fijn dat mensen je begrijpen.. nu nog je vriend maar dat komt nog wel Very Happy
inderdaad.. het zijn mannen! die denken anders dan wij..
morgen komt het programma man/vrouw weer Very Happy Very Happy
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Brabantse
Beheerder

Aantal berichten : 1109
Registratiedatum : 25-07-09
Leeftijd : 31

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   za aug 08, 2009 7:10 pm

Jeps met beide.... maatschappelijk werkster toen ik 16 was. Psycholoog vorig jaar nog... vanwege mijn paniekaanvallen... Smile

Laura
Baby

Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 02-08-09
Leeftijd : 26

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   ma aug 24, 2009 10:57 pm

Ik ga straks de studie maatschappelijk werk en dienstverlening doen.

Ik ben ooit in aanraking geweest met een maatschappelijk werker.
School vond dit nodig (3e klas).

Ik heb er uiteindelijk niets aan gehad en vond het moeilijk om met haar te praten.
Na een half jaar ben ik gestopt.
Daarna heb ik helemaal alleen mijn 'dingetjes' opgelost.

Ik ben er nog niet over uit of het door haar komt.
Volgensmij heb ik het gewoon helemaal zelf gedaan en heeft ze me niet echt geholpen..
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.honderdprocentlaura.web-log.nl
Dionne
Volwassen

Aantal berichten : 792
Registratiedatum : 15-08-09
Leeftijd : 27

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   ma aug 24, 2009 11:12 pm

Ik heb ook gepraat met een counselor op school.. een lieve vrouw verder, maar een paar maanden later wisten meer docenten het.. Ze vond blijkbaar dat die het moesten weten, daar heb ik best veel last van gehad. Vond ik niet prettig.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
rodafan
Kind

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 25-07-09
Leeftijd : 33

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   ma aug 24, 2009 11:16 pm

Nog nooit iets mee te maken gehad.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.nicole-b-25.hyves.nl
Dionne
Volwassen

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   ma aug 24, 2009 11:20 pm

positief Very Happy
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
bufsel
Moderator

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   di aug 25, 2009 8:54 am

Dionne schreef:
Ik heb ook gepraat met een counselor op school.. een lieve vrouw verder, maar een paar maanden later wisten meer docenten het.. Ze vond blijkbaar dat die het moesten weten, daar heb ik best veel last van gehad. Vond ik niet prettig.

die mensen hebben toch ook gewoon beroeps geheim? :O
Mijn counselor overlegde eerst altijd als hij wat wilde bespreken met een leraar!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Dionne
Volwassen

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   di aug 25, 2009 5:18 pm

Ja,, Dat zouden ze ook moeten hebben.

Maar ik ben er dus zo achtergekomen: Ik spijbelde veel.. en dan moest je bij je coordinator een briefje halen met de uren die jij gemist had. Daaronder stonden opmerkingen over de leerling.. Die had hij eraf geknipt bij mij.. en ik vroeg me af waarom.. maar dat ging hij niet zeggen. Hij verscheurde het en gooide het in de prullenbak. Omdat hij zo bezig was met de rest,, haalde ik het eruit.. en toen stond er op wat ik mijn counselor verteld had.. Ik zou niet weten van wie hij het anders moest weten. Maar het feit dat dat op papier daar stond, betekend dat elke docent het kon lezen.. en het was best iets waarik mij voor schaamde. Ben er ook achteraan gegaan, maar zij zei dat ze het dus echt aan niemand verteld had..
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Laura
Baby

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   di aug 25, 2009 5:26 pm

Ik vind dat zoiets bijvoorbeeld onder de mentor of SLB'er moet blijven.
Want ook doncenten waar je geen les van hebt zouden het dan kunnen zien.
En dat zou ik niet fijn vinden!
Terug naar boven Go down
Dionne
Volwassen

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   di aug 25, 2009 5:30 pm

nee, was het ook niet.. maar wat kon ik er verder aandoen.. Nu maakt het verder niet meer uit want zit op een andere school.. Maarja, het gebeurd wel dit soort dingen..
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Laura
Baby

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   di aug 25, 2009 5:33 pm

Ja tuurlijk.
En docenten mogen er best op gewezen worden dat ze er heel zorgvuldig mee om moeten gaan.
Terug naar boven Go down
xLinda
Baby

Aantal berichten : 115

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   do aug 27, 2009 4:37 pm

Toen ik studeerde heb ik een tijdje bij een psycholoog gelopen.
Maar dat mens bleef maar doorgaan over de dingen die voor mij juist het minst erg waren.
De serieuze klachten die echt mijn leven beïnvloede en nog steeds doen kwamen niet aan bod.
Kreeg ook medicijnen die alles alleen maar erger maakte ipv beter.
Ben er weggegaan en nooit meer hulp gezocht....
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Psycholoog of Maatschappelijk werker?   

Terug naar boven Go down

Psycholoog of Maatschappelijk werker?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Just Talk :: Lichaam & Geest :: Psychologie & Filosofie-
Ga naar: