Een forum voor jong en oud met veel leuke onderwerpen!

IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Diertjes voeren in de dierentuin

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Boing
Kleuter

Aantal berichten : 295
Registratiedatum : 27-07-09
Leeftijd : 29

BerichtOnderwerp: Diertjes voeren in de dierentuin   za aug 08, 2009 4:20 pm

Als mederwerker in een dierentuin erger ik me er altijd kapot aan.
Overal dikke borden met "Niet voeren!" en "Wij bijten!"

En nog mensen die doodleuk altijd blijven voeren, niet wetende dat softijs levensgevaarlijk is voor geitjes, of je 3 prikken moet halen word je gebeten door doodshoofdaapje (die inmiddels steeds meer bijten omdat ze zo opdringerig worden van al dat gevoer)

Maargoed, dat is mijn standpunt... Wat vinden jullie ervan? Moet kunnen of niet?

(Bij de weg, dikke kans dat ik nogal betweterig kan reageren aangezien we voor onze dierentuin ook overal redenen voor hebben die nogal graag uitgelegd worden Razz )
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Tim
Moderator

Aantal berichten : 352
Registratiedatum : 01-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   za aug 08, 2009 4:37 pm

Ik vind de regel logisch. Gewoon houden.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://timmyeatworld.tk
Mellody5
Kind

Aantal berichten : 402
Leeftijd : 25

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   za aug 08, 2009 4:38 pm

Ik denk dat het wel logisch is dat die borden er zo groot moeten staan, ook zoals WIJ BIJTEN. Want anders denken kinderen, O laten we ze toch voeren want het mag niet en dan vinden wij het juist leuk om te doen.

Ik vind het wel jammer dat ze niet gevoerd mogen worden maar het is gewoon om ziekten te voorkomen!

Werk je in een dierentuin?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Tim
Moderator

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   za aug 08, 2009 4:46 pm

Haar eerste vijf woorden zijn: "Als medewerker in een dierentuin..."
Terug naar boven Go down
Boing
Kleuter

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   za aug 08, 2009 4:49 pm

Mellody5 schreef:
Ik denk dat het wel logisch is dat die borden er zo groot moeten staan, ook zoals WIJ BIJTEN. Want anders denken kinderen, O laten we ze toch voeren want het mag niet en dan vinden wij het juist leuk om te doen.

Ik vind het wel jammer dat ze niet gevoerd mogen worden maar het is gewoon om ziekten te voorkomen!

Werk je in een dierentuin?

Het grappige is dat de kinderen de borden vaak beter lezen dan de volwassenen.
Helaas zijn vandaag al een aantal dieren eerder naar binnen gedaan omdat mensen gewoon weer softijsjes aan de aapjes stonden te voeren, niet wetende van hun allergieen en mogelijke dood als oorzaak van softijs.
Maar wanneer verzorgers hun er op wezen kregen ze nog een grote mond ook! Want als zij wouden voeren, dan moesten hun zich er maar buiten houden!
Ik vond het echt onbegrijpelijk!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Mellody5
Kind

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   za aug 08, 2009 4:52 pm

Tim schreef:
Haar eerste vijf woorden zijn: "Als medewerker in een dierentuin..."

Sorry, het spijt me. Maar ik begreep het niet.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Mellody5
Kind

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   za aug 08, 2009 4:53 pm

Ik vind dat er meer begrip moet komen vanuit de mensen, dat het beter voor de dieren is..
Anders kan Emmen bijvoorbeeld ook een foldertje maken waarin staat waarom de dieren niet gevoerd kunnen worden door publiek!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Boing
Kleuter

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   za aug 08, 2009 5:06 pm

Mellody5 schreef:
Ik vind dat er meer begrip moet komen vanuit de mensen, dat het beter voor de dieren is..
Anders kan Emmen bijvoorbeeld ook een foldertje maken waarin staat waarom de dieren niet gevoerd kunnen worden door publiek!

Elk dierenpark heeft er last van. We zijn wel weer wat dingen vanplan. Maar overal hangen dikke borden, en eigenlijk zou je denken dat zoiets genoeg zou moeten zijn.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Kattenhuis
Kind

Aantal berichten : 379

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   za aug 08, 2009 5:21 pm

Het is gewoon bij veel mensen zo van : Ik wil, ik vind , ik doe, ofwel ikke ikke ikke.

Naar mijn idee kan elk weldenkend mens toch snappen dat bijv. softijsjes niet goed voor die dieren is. Maar ze vinden het leuk om te voeren en of dat wel of niet goed is interesseert hun geen bal helaas. Het zou mij niet verbazen als er ook nog mensen zijn die als je er wat van zegt zeggen : daar heb ik toch voor betaalt !

Misschien een bordje neerzetten: Pas op : als u dieren voert is de kans groot dat u mexicaanse griep oploop !! Twisted Evil

Treurig dat er mensen zijn die zich niet kunnen gedragen. Ik hoop maar dat dat er niet zo veel zijn.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.kattenhuis.web-log.nl
Boing
Kleuter

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   za aug 08, 2009 5:38 pm

Kattenhuis schreef:
Het is gewoon bij veel mensen zo van : Ik wil, ik vind , ik doe, ofwel ikke ikke ikke.

Naar mijn idee kan elk weldenkend mens toch snappen dat bijv. softijsjes niet goed voor die dieren is. Maar ze vinden het leuk om te voeren en of dat wel of niet goed is interesseert hun geen bal helaas. Het zou mij niet verbazen als er ook nog mensen zijn die als je er wat van zegt zeggen : daar heb ik toch voor betaalt !

Misschien een bordje neerzetten: Pas op : als u dieren voert is de kans groot dat u mexicaanse griep oploop !! Twisted Evil

Treurig dat er mensen zijn die zich niet kunnen gedragen. Ik hoop maar dat dat er niet zo veel zijn.

Helaas... Heel erg veel. Elke middag moet er controle lopen. Vooral de bavianen en de doodshoofdaapjes zijn vaak de klos. En dan krijg je verbazend genoeg klachten dat de aapjes zoveel bijten! Jah, laat ze dan niet op je zitten. De borden hangen overal!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Mellody5
Kind

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   za aug 08, 2009 5:50 pm

Ja inderdaad! Mensen moeten gewoon beter nadenken.. ik vind het echt zielig voor die dieren dat ze de schuld krijgen dat ze bijten.. en de dierverzorgers hebben het al zwaar genoeg!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Boing
Kleuter

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   za aug 08, 2009 8:15 pm

Mellody5 schreef:
Ja inderdaad! Mensen moeten gewoon beter nadenken.. ik vind het echt zielig voor die dieren dat ze de schuld krijgen dat ze bijten.. en de dierverzorgers hebben het al zwaar genoeg!

Vind ik ergens een fijne te horen, de meeste mensen denken dat dierverzorger zijn inhoud dat we alleen voeren en knuffelen met de dieren... Dat 2e zit er niet echt in bij de meeste dieren ook nog Razz
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
totally_wallarized
Moderator

Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 02-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   zo aug 09, 2009 12:55 pm

houde, tis voor de veiligheid van de mensen, toch?

Profiel bekijken http://netlog.be/makeyourownkindofmusic_
Mellody5
Kind

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   zo aug 09, 2009 1:39 pm

Hahaha.. nee met een tijger wil ik niet knuffelen. En ook niet graag in dezelfde ruimte staan als er geen hek tussen zit.. met een konijntje wel maar in de dierentuin heb je toch al snel dieern met wie je niet kan knuffelen!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Tim
Moderator

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   zo aug 09, 2009 3:18 pm

Hehehe, ja, je zou maar met een neushoorn moeten knuffelen lol!
Terug naar boven Go down
Boing
Kleuter

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   zo aug 09, 2009 4:48 pm

Eigenlijk zijn onze neushoorns denk ik wel de meest knuffelige dieren trouwens XD We laten bezoekers met rondleidingen ook wel eens een neushoorn achter de oren kriebelen of aaien. Vinden ze heerlijk! (In de natuur zitten vogeltjes op hun huid parasieten en dergelijke weg te pikken. Dus als iemand lekker zit te kriebelen vinden ze het alleen maar fijn) lol!

Bijdeweg, nog een weetje:
We hebben een babypantertje!! Reden dat ik het nu pas zeg is omdat we nu mogen vieren... Hij heeft het weekend overleefd!! Very Happy (moeders staat er nogal bekend om haar eigen jongen op te eten als ze net geboren zijn, vandaar Razz)
Hij is vrij groot voor een jong en hij is heel donker... En echt een schatje!!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Tim
Moderator

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   zo aug 09, 2009 11:44 pm

Tof! Heb je foto's? (Of mag dat nog niet als ze heel klein zijn?)
Terug naar boven Go down
Boing
Kleuter

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   ma aug 10, 2009 2:31 pm

Ik heb een foto, uitgeprint. Maar die is van de camara af geprintscreent Razz
Helaas komen zelfs verzorgers op dit moment niet bij mama en het kleintje. Iedereen wens hun nu even de meeste rust toe. Smile
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Tim
Moderator

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   ma aug 10, 2009 3:48 pm

Begrijpelijk.
Terug naar boven Go down
Mellody5
Kind

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   ma aug 10, 2009 7:00 pm

Wat leuk! Very Happy
moeten we binnenkort maar weer naar de dierentuin!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lotje
Foetus

Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 02-08-09
Leeftijd : 24

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   wo aug 19, 2009 9:22 pm

Ik moet zeggen dat het bij ons in Ouwehands wel meevalt. Tegenwoordig hebben wij Bamboo Bill. Een man van de entertainment die op pad gaat voor het voederen. Daar komen behoorlijk veel mensen af. Nee, ik zie niet zo vaak dat mensen dieren voeren. Wel kinderen die gras plukken bij de geiten in de wei en dat dan ook voor de neus van de geit houden clown
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
rodafan
Kind

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 25-07-09
Leeftijd : 33

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   ma sep 14, 2009 10:33 pm

Ik vind niet dat je zomaar dieren kunt voeren terwijl aan gegeven staat dat het niet mag.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.nicole-b-25.hyves.nl
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Diertjes voeren in de dierentuin   

Terug naar boven Go down

Diertjes voeren in de dierentuin
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Just Talk :: Van Alles Wat :: Discussiehoekje-
Ga naar: