Een forum voor jong en oud met veel leuke onderwerpen!

IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Vegetarisch - To be or not to be

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Boing
Kleuter

Aantal berichten : 295
Registratiedatum : 27-07-09
Leeftijd : 29

BerichtOnderwerp: Vegetarisch - To be or not to be   di nov 24, 2009 10:52 am

Ik zit er zelf al heel lang over te twijfelen om vegetarisch te worden.
Mijn reden voornamelijk omdat ik het niet eens ben met de manier dat dieren hier geslacht worden en ik biologisch vlees gewoon niet met m'n studenten loontje kan betalen

Maar er zijn een aantal dingen die mij tegen houden.

Soja zit in de meeste vlees vervangers. Maar daar heb ik een probleem mee. Om soja te bemachtigen moeten weer oerwouden gekapt worden. In feite moord ik met mijn koppigheid alsnog weer dieren uit. Daarbij is de bevolking in Afrika ook erg afhankelijk van zijn oerwoud die wij ze afnemen.

Ik heb een ziekte waardoor vitamine B12 niet goed in mijn bloed word opgenomen. Die vitaminen zitten in dierlijke producten. Nu ben ik bang dat ik als ik geen vlees meer eet dat ik heel erg hieronder ga lijden. Nu krijg ik 1x in de 4 week een spuit, maar ik begin aan de 3e week al te merken dat ik me minder voel. Dus zonder vlees word dat helemaal dilemma ben ik bang voor.

Ik ben opzich niet tegen het eten van vlees, dus vis zal ik wel eten (want vis is vaak wiltvangst. Maar ook daar moet ik eens van gaan puzzelen wat wel en niet wildvangst is)
Maar ik zou eerst eens goed moeten leren omgaan met vis binnen krijgen want ik houd er absoluut niet van. En dat heeft meer met m'n werk te maken. Omdat ik voedsel voor dieren verwerk waaronder emmers en emmers met vis in mijn handen heb waaronder ook wel eens wat overdatum raakt en weg moet en dat is zo ongelovelijk smerig dat ik zelfs het lichste luchtje van vis al beroerd van word. In mijn hoofd klopt het niet dat ik het maar moet eten ofzo.
Ergens lijkt het me verstandig en gezond nog wel vis te blijven eten... Maarja, ik moet echt mezelf hier overheen gaan zetten.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Kai Gong
Foetus

Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 11-08-09
Leeftijd : 54

BerichtOnderwerp: Re: Vegetarisch - To be or not to be   za dec 26, 2009 10:50 am

Hey dag Boing,

Ik ben al vele jaren vegetariƫr en voel mij daar heel goed bij.

Groetjes en fijne feestdagen, Karin santa
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.falundafa.org/Dutch/
Dionne
Volwassen

Aantal berichten : 792
Registratiedatum : 15-08-09
Leeftijd : 27

BerichtOnderwerp: Re: Vegetarisch - To be or not to be   za dec 26, 2009 12:28 pm

of je ze nou wel of niet eet.. de dieren worden toch wel doodgemaakt.. doe waar jij je fijn bij voelt..
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Boing
Kleuter

Aantal berichten : 295
Registratiedatum : 27-07-09
Leeftijd : 29

BerichtOnderwerp: Re: Vegetarisch - To be or not to be   zo mei 23, 2010 12:52 pm

Naja, dat eten van dieren heb ik geen problemen mee. Dat ze daarvoor dood moeten ook niet. Maar de manier waarop...
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Vegetarisch - To be or not to be   

Terug naar boven Go down

Vegetarisch - To be or not to be
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Just Talk :: Van Alles Wat :: Discussiehoekje-
Ga naar: